بيوگرافي بيژن پاكزاد
تاریخ : شنبه 28 شهريور 1394
نویسنده : mohammad

یوگرافی بیژن پاکزاد و تاریخچه ی برند Bijan + عکس های بیژن 

 

بیوگرافی بیژن پاکزاد و تاریخچه ی برند بیژن + عکس

على رغم بروز بحران اقتصاد جهانى و متزلزل شدن بازارهاى سهام در جهان، برند Bijan که براى تقریبا ۳۰سال، موفق به فروش گران‌ترین پوشاک مردانه جهان در Beverly Hill بود نه تنها متاثر از این بحران نشد که حتى ۱۰۰میلیون دلار نیز صرف تبلیغات چاپى و تلویزیونى خود کرد.

 

 

 

هدف بخش عمده اى از تبلیغات این برند، تشویق افراد به خرید اجناس آن به عنوان یک انسان رویایى بود. به گفته محبى، مدیر مالى برندBijan، فروش لباس‌ها و جواهرات این برند به طور کلى بیش از ۲۰میلیون دلار درآمد سالیانه و راه اندازى چهار خط تولید عطر نیز ۵۰میلیون دلار درآمد اضافه براى آن در بر داشته است.

 

 

این حال او فقط یک بازیگر کوچک در صنعت دو میلیارد دلارى عطر سازى به شمار رفته و در عین حال نیزنمى توانست با ابر قدرتى مانند گوچى در دنیاى مد رقابت کند. فروشگاه هاى گوچى در سرتاسر جهان دو میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار درآمد دارند. با این وجود بیژن پاکزاد مقدار قابل توجهى از املاک تجارى درجه یک در Beverly Hills را در تملک داشت.

 

 

 

فروشگاه (Beverly Hills) او که با عنوان (Bijan) نیز شناخته مى شد، یک کاخ به سبک مدیترانه اى بود که در سال ۱۹۷۶افتتاح شد و لباس هاى لوکسى مانند یک کتvicuna -آمریکایى (بافته شده از پشم ش‌تر بى کوهان آمریکایى) به قیمت ۱۵هزار دلار، یک روتختى پشمى chinchilla به قیمت ۱۲۰هزار دلار و یک ست چمدان از پوست کروکودیل به قیمت ۶۵هزار دلار را ارائه مى کرد.

 

 

بیوگرافی بیژن پاکزاد و تاریخچه ی برند بیژن + عکس

 

دکور فروشگاه به فراخور شهرت فروشگاه از زیبا‌ترین شکل ممکن، با فرش هاى نفیس و دستبافت ایرانى به قیمت ۵۰۰هزار دلار، یک پلکان براق و برنجى به قیمت ۴۰۰هزار دلار و یک چلچراغ به قیمت ۷۵هزار دلار ساخته شده است. دیوار‌ها با سایه اى آفتابى از رنگ زرد امضاى Bijan به شمار مى رود. وقتى او دومین فروشگاه خود در خیابان پنجم در نیویورک را در سال ۱۹۸۴افتتاح کرد، از صرف هزینه ۱۰میلیون دلارى براى طراحى آن خبر داد.

 

 

او بسیار هوشمندانه و سنجیده کار مى کرد. همه این جزئیات تصویرBijan را نزد مردم براى یافتن همه کالا هاى گران قیمت در جهان ارتقا مى داد. او در حالى که معتقد بود معرفى خود و محصولاتش یک نوع بازاریابى است، ۱۰۰میلیون دلار صرف تبلیغات چاپى و تلویزیونى برند خود کرد. در مرحله بعد، او به مشترى در خرید کالاى مورد نظر کمک کرده و مشترى با دیدن اوBijan را به یاد مى آورد که همه آن کارهاى خاص را براى او انجام مى دهد.

 

 

 

حقیقتى که Bijan از آن به عنوان یک گام به سوى رسیدن به یک ایده درخشان استفاده مى کرد آن بود که «زنان و مردان آمریکایى واقعا فکر مى کنند که لباس آن‌ها نشان دهنده شخصیتشان است.» این کار زمان بر و هزینه بردار بوده، اما فکر بزرگى بود.

 

بیوگرافی بیژن پاکزاد و تاریخچه ی برند بیژن + عکس

 

Bijan

هنرمند و متفکرى بود که در پشت موفقیت هاى این برند قرار مى گرفت. حضور او در تبلیغات مجله‌ها این نکته را به یاد مشتریان مى آورد که یک کالا را نه از کارخانه بلکه با امضاى Bijan خریدارى مى کنند. مشتریان آمریکایى او اقداماتش را تحسین کرده و او را مى پرستیدند. او به نوبه خود در همه جا موفق بوده اما آمریکا فرصت نشان دادن ذوق و سلیقه او را فراهم مى کرد.

 

 

 

چرا یک انسان با درآمد ۴هزار دلارى، ۶هزار و ۵۰۰دلار به خرید یک کت Bijan اختصاص مى داد؟ این سوالى است که در پاسخ آن باید گفت: مردم براى یک کالاى گران قیمت ارزش قائل مى شوند. یک دلیل آن است که این قبیل کالا‌ها منحصر به فرد به نظر رسیده و این پیام را به دیگران منتقل مى کند که این فرد توانایى مالى بالایى داشته و تلاش مى کند تا با افراد شبیه به خود معاشرت کند. اگر یک کالاى گران قیمت ارزان شود، کاهش تقاضا و در نتیجه افت ارزش آن را در پى خواهد داشت.

 

 

 

این اعتقادBijan باعث شد که بحران اقتصادى بر روى تجارت آن تاثیر نداشته و مشتریان آن از هزینه هاى کسب و کار خود کم کرده ولى همچنان براى اجناس تولیدى این برند از خود علاقه نشان دهند. Bijan این تصور را‌‌ رها نکرده و یقینا، او با داشتن یک جت اختصاصى، اتومبیل هاى گران قیمت، یک کاخ در Beverly Hills-و تماس با موفق‌ترین و قدرتمند‌ترین مردان در سرتاسر جهان فردى خوشحال بود.

 

 

 

او با پشتکار فراوان روز به روز بر ثروت، تعداد فروشگاه‌ها و مشتریان مشهور خود مى افزود. او در بیلبورد هاى تبلیغاتى و آگهى هاى خود در مجلات در کنار بازیگر آمریکایى «بو درک» و مایکل جردن حضور پیدا مى کرد. یک آگهى از طراحى هاى او به عنوان «فاخر‌ترین پوشاک مردانه در جهان» نام برد. او ادعا مى کرد که براى ۳۶نفر از روساى آمریکا لباس دوخته است اما فقط اسم چند تن از آن‌ها را مانند کلینتون، اوباما و بوش بزرگ و کوچک بیان کرد.

 

 

پاکزاد همچنین به عنوان یک شخص عاشق ماشین شناخته شده و رولز رویس زرد کلاسیک خود را درRodeo Drive پارک مى کرد. در گاراژ او درBeverly Hills -با ظرفیت ۲۳خودرو، یک- Bentley و یک فرارى زرد، یک Aston Martin، یک بى‌ام دبلیو، یک کادیلاک و بسیارى از دیگر اتومیبل هاى لوکس جهان متعلق به او وجود دارد. بیژن پاکزاد در چهام آوریل، در سال، ۱۹۴۰در تهران به دنیا آمد. پدر او یک کارخانه دار ثروتمند بود که او را براى تحصیل در رشته طراحى به مدرسه هایى در سوییس و ایتالیا فرستاد.

بیوگرافی بیژن پاکزاد و تاریخچه ی برند بیژن + عکس

در حقیقت، در مقایسه با بخش عمده اى از دیگر طراحان پوشاک لوکس در جهان، محصولات او با بالا‌ترین قیمت در بازار ارائه مى شد که از آن قبیل مى توان به کت و شلوارهاى هزار دلارى و پیراهن هاى ۲۰۰دلارى اشاره کرد. با این وجود، نام Bijan، خاویار و کشتى تفریحى را به یاد ما مى آورد. در سال، ۱۹۸۲او یک تپانچه اتوماتیک کلت ۳۸کالیبرى را طراحى کرد که قطعات طلاى ۲۴قیراطى را به قیمت ۱۰هزار دلار تولید مى کرد.

 

او یک بار یک نوار الماس نشان به قیمت ۲۰میلیون دلار براى کار گذاشتن در میان موهاى خانم درک بازیگر و مدل معروف آمریکایى براى حضور در یک کمپین تبلیغاتى عطر را طراحى کرد. سال گذشته، رولز رویس از همکارى Bijan -در طراحى یک خودروى کوپه به تعداد محدود به قیمت یک میلیون دلار خبر داد.

 

فروشگاه نیویورک که در سال ۲۰۰۰بسته شد، جاذبه همیشگى براى مشتریان را از بین نبرد. علت این موفقیت تعیین قرار ملاقات با آن‌ها بود که به عنوان یک سیاست منحصر به فرد به توضیح شرایط ویژه براى مصرف کننده و در نتیجه حفظ او در آینده مى پرداخت.

 

براى مدت هفت سال او به طراحى پوشاک مردانه در فلورانس پرداخت. پس از مهاجرت به لس آنجلس در اوایل دهه ۱۹۷۰اولین فروشگاه خود به نام-Bijan-را افتتاح کرد و به سرعت حوزه کارى خود را به تولید جواهرات، عطر‌ها و لباس ورزشى تعمیم داد. پس از مدتى او به یک میلیونر تبدیل شد.

 

بیژن پاکزاد، طراح لباس هاى شیک و گران قیمت که فروشگاه او درRodeo Drive به عنوان فروشگاه گران‌ترین لباس هاى دنیا شناخته مى شد، در سن ۷۱سالگى در لس آنجلس درگذشت.

 

بیوگرافی بیژن پاکزاد و تاریخچه ی برند بیژن + عکس

 

نکاتی از زندگی بیژن پاکزاد :

پیژن همچنین به خاطر داشتن اتومبیل‌هایی نظیر بنتلی آزور زرد رنگ با تزیینات داخلی مشکی، مرسدس بنز اس‌ال‌آر مک لارن مشکی، فراری اف۴۳۰ زردرنگ، رولزرویس فانتوم کوپه زرد رنگ و بوگاتی ویرون معروف بود. مجله Vanity Fair در سال ۱۹۸۹ نام بیژن را در لیست شیک‌پوش‌ترین‌های (خوش پوش‌ترین‌ها)جهان خود قرار داد بیژن در روز ۲۶ فروردین۱۳۹۰ در محل کارش در خیابان رودئو در بورلی هیلز دچار سکته مغزی شد و در گذشت     افراد مشهوری که بیژن برای انها طراحی کرده است عبارتند از:

جرج دبلیو بوش-ریگان- باراک اوباما- ولادیمیرپوتین- بهمراه بسیاری از رییس جمهورهای کشورهای مختلف.. سلطان ثروتمند برونئی- از ستارگان هالیوود هم بسیاری مشتری بیژن بوده اند : ارنولد شوارتزنگر- ال پاچینو- تام کروز- انتونی هاپکینز از ایرانیهای مشهور هم این افراد از مشتریهای بیژن بوده اند: علی دایی- محمدرضا گلزار- شهرام ناظری و بسیاری دیگر از مشاهیر…

 

بیوگرافی بیژن پاکزاد و تاریخچه ی برند بیژن + عکس

 

 

بیژن دو بار ازدواج کرد از همسر اولش یک دختر که در حال حاظر یکی از طراحان مشهور میباشد و کار پدر را دنبال میکند

 

از همسر دوم نیز یک پسر و دختر دارد نام پسرش نیکولاس میباشد بیژن یک دوست دخترهم داشت بنام مهتاب که در اکثر میهمانیها همراه بیژن بود و در مقابل سوال یک خبرنگار که ایا با او ازدواج خواهی کرد میگوید اول باید دختر و پسرم ازدواج کنند.

 

 

بیوگرافی بیژن پاکزاد و تاریخچه ی برند بیژن + عکس

طراح مشهوربا عطر بیژن در جهان شناخته شد برای هر کسی هم که سراغش میرفت عطر خاص با رایحه متفاوت تولید میکرد.

 

بیزن عاشق غذاهای ایرانی بود تخته نرد را با مهارت بازی میکرد. به دلیل ثروت زیاد زندگی لوکس و متفاوتی داشت اما همیشه اصالت و سادگی را مدنظر قرار میداد.. برخلاف ثروتمندان جهان هیچوقت برای خودش بادیگارد استخدام نکرد چون میگفت جایگاه من بین مردم است نمیخواهم از انها جدا باشم.. تمام امور بوتیکش توسط خانوم منیژه بزرگی اداره میشد زنی که از ایران همکارش بود و بعد از مهاجرت بیژن   بههمراه او به امریکا رفت..

 

بیوگرافی بیژن پاکزاد و تاریخچه ی برند بیژن + عکس

اجناس بوتیکش کاملا متفا وت  از ان چیزی بود که فکرش را کنید مثلا پالتوهایی ازجنس پوست شیر داشت که قیمت انها 130000 دلار بود.ساعتهایی داشت که از اجسام کهکشانی یا عاج فیل تولید شده بودند قیمت یک جفت جوراب در بوتیک بیژن 200 دلار کمتر نبود.   او در صنایع دیگر هم فعالیت کرد مانند اسلحه سازی واتومبیل با کارخانه رولزرویس همکاری کرد و قرار بود تعدادی از اتومیلیهای تولیدی این شرکت را دیزاین کند..   کلت کمری داخل قاب چرمی تولید کرده بود که پارشاه عربستان 6 عدد از انرا میخرد.

 

 

 

تخته نردهایی از جنس سگ مرمر اعلا به سلطان برونئی فروخت

شخصی کتی به بوتیک بیژن میبرد و میگوید این کت را سال1977 از بیژن خریداری کرده ام و تا به الان از ان استفاده کرده ام اما هنوز هم کت سالم مانده و زیبایی روز اول خود را حفظ کرده است ان کت را به بیژن هدیه میدهد بیژن هم انرا در بوتیک خود قاب میکند و به مشتریانش همیشه نشان میداد که کیفیت کارش به چه صور بوده. در فعالیتهای خیریه بسیاری شرکت میکرد تا جاییکه نامش در این عرصه در ایالات متحده زبانزد بود.

 

 

زمانی که در ایران بود دوست صمیمی مهستی بود. و اما سوالی که در حال حاضر در ذهن طرفداران بیژن بجا مانده این است که ایا راه بیژن ادامه خواهد داشت؟ مسلما دختر بیژن بهمراه گروه طراحی مخصوص بیژن اجازه نخواهند داد راه این بزرگمرد عرصه طراحی و فشن ناتمام بماند.

 

 

 

 

وبسایت رسمی بیژن: www.bijan.com

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید